add to wish list | library


3 of 5 recommend this,
would you recommend it?

yes | no

 
Label:
  PentaTone Classics - http://www.pentatonemusic.com/
Serial:
  PTC 5186 167
Title:
  Ravel: Daphnis et Chloë Suites - Haitink, de Waart
Description:
  Ravel: Daphnis et Chloë Suites 1 & 2, Ma Mère l'Oye, Bolero

Royal Concertgebouw Orchestra
Bernard Haitink (conductor)

Rotterdam Philharmonic Orchestra
Edo de Waart (conductor)
Track listing:
 
Genre:
  Classical - Orchestral
Content:
  Stereo/Multichannel
Media:
  Hybrid
Recording type:
  Analogue
Recording info:
 

delete from library | delete recommendation | report errors
 
Related titles: 9 show all


 
Reviews: 3

Site review by Polly Nomial June 2, 2007
Performance:   Sonics:  
The text for this review has been moved to the new site. You can read it here:

http://www.HRAudio.net/showmusic.php?title=4453#reviews

Review by JJ May 28, 2007 (4 of 8 found this review helpful)
Performance:   Sonics:    
C'est avec un réel plaisir que nous retrouvons les enregistrements Ravel des années soixante-dix de Bernard Haitink, dans un remastering DSD remarquable. Les Suites N°1 & 2 de Daphnis et Chloé, de trois mouvements chacune et datant de 1911 et 1913, offre une variété de timbres et de couleurs d'une finesse irrésistible pour une œuvre contant l'histoire d'un enlèvement, d'une libération et d'un retour. Ma Mère l'oye, fut composée quelques années plus tôt, entre 1908 et 1910. La partition décrit un univers que le compositeur connaissait bien, celui de l'enfance. "Le dessein d'évoquer dans ces pièces la poésie de l'enfance m'a naturellement conduit à dépouiller mon style et à rendre mon écriture transparente" disait-il à son propos. Quant au fameux Boléro qui clôt ce programme, c'est sous la direction de Edo de Waart que nous le découvrons, avec l'orchestre philharmonique de Rotterdam. Et pour l'occasion, rappelons ce que Ravel disait de lui : "Je n'ai écrit qu'un seul chef-d’œuvre, Le Boléro. Malheureusement, il est vide de musique". Dirigeant le légendaire orchestre du Concertgebouw d'Amsterdam, Bernard Haitink se distingue par une fougue, une puissance, tout en mêlant, au discours musical, finesse et poésie. Tout ce que réclame la musique du compositeur français. A redécouvrir et à savourer.

Jean-Jacques Millo

Was this review helpful to you?  yes | no

Review by Edvin March 22, 2007 (0 of 1 found this review helpful)
Performance:   Sonics:  
This was my first recording of Mother Goose and I loved it to bits. I played the LP over and over again, revelling in the lush sounds Ravel had written. Haitink and the Concertgebouw were a good guide with very sensitive playing.

I didn´t like the first suite from Daphnis then and I don´t like it now. It is totally pointless and this is the reason why it is so seldom played or recorded. The second suite is another matter alltogether.

I haven´t heard this performance for quite some time and had high hopes. I was almost drooling over the SACD wishing that it would bring back the magic of 1972. It didn´t quite do that, mainly because of Haitinks literal approach to the music. There is nothing wrong in this performance and the playing is exquisite. The main reason for me keeping this is the playing and magical sounds from the Concertgebouw.

I have heard more high voltage performances in the Danse Generale of Daphnis, more warmth in Ma mere...the Boulez from Berlin is wonderful.

The sound is good with quite a bit of hiss actually. It has a lovely top-to-bottom space and the string harmonics are beautifully balanced by the lower strings.

And I still wish that PentaTone could include a picture of the original LP-cover in the booklet in their reissues.

Was this review helpful to you?  yes | no

 
Works: 4  

Maurice Ravel - Boléro, M. 81
Maurice Ravel - Daphnis et Chloé Suite No. 1, M. 57a
Maurice Ravel - Daphnis et Chloé Suite No. 2, M. 57b
Maurice Ravel - Ma mère l'oye (Mother Goose), M. 60